استیم سال آینده پشتیبانی از ویندوز 7 و 8 را متوقف خواهد نمود

به گزارش زرین گراف، ویندوز 7 و 8 دیگر به انتهای عمر خود رسیده اند. در این مدت ما شاهد این موضوع بودیم که شرکت های مختلف پشتیبانی از این دو سیستم عامل را متوقف کردند. ویندوز 7 یکی از برترین سیستم عامل های ساخته شده به وسیله مایکروسافت بوده و 8 نیز یک تجربه کاملاً تازه برای این کمپانی بود. با این حال هر دو سیستم عامل برای طراحی ویندوز 10 لازم بودند. حال بعد از گذشت بیش از 10 سال از عرضه هر دو سیستم عامل، استیم (Steam) نیز دیگر روی این دو اجرا نخواهد شد.

استیم سال آینده پشتیبانی از ویندوز 7 و 8 را متوقف خواهد نمود

شرکت ولو (Valve) اعلام نموده که استیم از اول سال 2024 میلادی (اوایل دی ماه سال 1402) روی سیستم عامل های ویندوز 7، 8 و 8.1 اجرا نخواهد شد. برای تجربه عناوین مختلف روی استیم شما باید سیستم عامل خود را به روز کنید. نکته جالب اینجاست که علت عدم اجرای استیم روی سیستم عامل های قدیم، مرورگر گوگل کروم (Chrome) است.

ولو در یک متن شرح داده که قابلیت های نو نرم افزار استیم، وابسته به گوگل کروم است. گوگل کروم نیز برای مدتی است که دیگر روی سیستم عامل های قدیمی مایکروسافت اجرا نمی گردد. ولو در ادامه اظهار داشت که نسخه های آینده استیم احتیاج به به روزرسانی های امنیتی ویندوز 10 و بالاتر دارد.

بحث ارتقاء سیستم عامل آسیب چندانی به کاربران استیم نمی زند. به علت اینکه تعداد کاربرانی که روی ویندوز 8 یا 7 این بازی ها را تجربه می نمایند، نزدیک به 2 درصد کل کاربران است. به همین علت ولو تصمیم گرفته تا خود را به روز نموده و دیگر تیم پشتیبانی نماینده را درگیر سیستم عامل های قدیمی نکند.

سیستم عامل ویندوز 7 یک سیستم خوب است. با این حال بسیار قدیمی بوده و امکانات زیادی را ندارد. از طرفی ویندوز 8 یک سیستم عامل بسیار عجیب بوده که نتوانست موفقیت زیادی کسب کند. با این حال مایکروسافت به برترین نحو از این دو سیستم عامل در این مدت پشتیبانی نموده است. با این حال چندی پیش بود که مایکروسافت اظهار داشت از این دو سیستم عامل دیگر پشتیبانی نخواهد کرد. حال نوبت به برنامه ها رسیده است تا به طور کامل این دو سیستم عامل را از بازار خارج نمایند.

منبع: RockPaperShotgun

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1419

به "استیم سال آینده پشتیبانی از ویندوز 7 و 8 را متوقف خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیم سال آینده پشتیبانی از ویندوز 7 و 8 را متوقف خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید