آبشاری دیدنی و زیبا که در نزدیکی مرکز جای دارد

به گزارش زرین گراف، نمناک/ این خبر پیرامون آبشاری دیدنی و زیبا که در نزدیکی مرکز جای دارد، برای شما نگارش شده است.

آبشاری دیدنی و زیبا که در نزدیکی مرکز جای دارد

آبشار آینه رود از آبشارهای زیبای نزدیک دماوند است که در تنگه روح افزا قرار گرفته است. این آبشار زیبا فاصله کمی با تهران دارد و مکانی مناسب و خوش آب و هوا برای فرار از آلودگی هوا و گذراندن آخر هفته است. آبشار آینه رود فرح افزا در موقعیت جغرافیایی N354358 E520530 در استان تهران و در 2 کیلومتری شرق شهرستان دماوند و محله روح افزا در دره گروبار قرار گرفته است.

آبشار آینه رود یکی از جاذبه های گردشگری دماوند و دارای آب و هوای مطبوع و دلپذیری می باشد. وجود درختان بید و رودخانه ای پرآب در دلپذیر نمودن آب و هوای این منطقه بی تاثیر نیست. برای دسترسی به آبشار باید از دره گروبار عبور نمود. در دره گروبار درختان کهنسال ارس و گردو با قدمت چندین صد ساله وجود دارد که قطر هر کدام از آنها به 14 متر می رسد.

سنگ آسیاب و قبرهای متعدد و بازار در این منطقه قدیمی وجود داشته که از نظر میراث فرهنگی دارای اهمیت بوده است، زیرا در قدیم محل داد و ستد اهالی بوده است. دره گروبار در غرب دریاچه تار قرار داشته و ادامه این دره به دریاچه تار منتهی می گردد. در اولین دره فرعی به سمت شمال آبشار آینه رود واقع است. ارتفاع آبشار آینه رود در حدود 30 متر و در ارتفاع 2057 متری از سطح دریا در میان تنگه ای تنگ با کوههای مرتفع قرار گرفته است. این آبشار دارای آبی زلال است.

برای رسیدن به این آبشار از سمت تهران باید وارد آزادراه تهران- پردیس شوید و کمربندی بومهن را هم رد کنید تا به گیلاوند و سپس شهر دماوند برسید. برای رسیدن به آبشار آینه رود باید به محله روح افزا در شهر دماوند بروید و سپس خود را به تنگه روح افزا برسانید. در آنجا باید وارد بلوار شهید بهشتی در سمت چپ شوید. در بلوار بهشتی چهار میدان را که سر راه است، رد کنید و وارد بلوار شهرداری شوید. در انتهای این بلوار خیابان روح افزار در سمت راست تان انتخاب کنید و زمان رسیدن به خانه های مسکونی دامنه کوه وارد خیابان سمت راست که از شهر خارج می گردد و به طرف آبشار می رود، شد. بعد از عبور از راستا خاکی دو کیلومتری خودرو را پارک نموده و یک پیاده روی یک کیلومتری در سمت چپ و به طرف شمال داشته باشید تا در تنگه روح افزا و از کنار راستا آب، به آبشار آینه رود برسید.

برای رسیدن به این آبشار از سمت سمنان و گرمسارمی توانید از جاده سمنان- فیروزکوه یا جاده ایوانکی- آبسرد- دماوند، خود را به شهر دماوند رسانده و وارد بلوار شهید بهشتی در سمت راست شوید. اگر وسیله نقلیه شخصی ندارید و می خواهید با مترو به سمت این آبشار بروید، سوار خط دو مترو شوید و در ایستگاه انتهایی اش (ایستگاه فرهنگسرا) پیاده شوید، سپس سوار تاکسی های شهر دماوند شده و با تاکسی دربست به مقصد آبشار بروید.

در دره گروبار 2 آبشار دیگر با نامهای آبشار جنگلک و آبشار گروبار وجود دارند. بعلاوه اگر از شهر دماوند وارد جاده مُشا شوید، منطقه توریستی چشمه اعلا در سمت چپ است و می توانید لحظاتی را هم در کنار چشمه اعلا بگذرانید.

منبع: همگردی
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1143

به "آبشاری دیدنی و زیبا که در نزدیکی مرکز جای دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشاری دیدنی و زیبا که در نزدیکی مرکز جای دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید