زندگی به سبک مایکل جردن، نخستین ورزشکار میلیاردر دنیا

به گزارش زرین گراف، مایکل جردن در سال 2010، تیم شارلوت را به قیمت 175 میلیون دلار خرید و در سال 2014 ارزش این تیم 1.5 میلیارد دلار شد تا اسطوره بسکتبال آمریکا، نخستین ورزشکار میلیاردر تاریخ لقب بگیرد.

زندگی به سبک مایکل جردن، نخستین ورزشکار میلیاردر دنیا

به گزارش خبرنگاران، مایکل جردن را به عنوان عظیم ترین بسکتبالیست تاریخ NBA می شناسند. او در حال حاضر، ثروتمندترین ورزشکار بازنشسته دنیا است. مجله فوربس دارایی او را در حال حاضر دو میلیارد و 100 میلیون دلار برآورد نموده است. نکاتی از زندگی تجاری اسطوره تیم بسکتبال شیکاگو بولز را در زیر می خوانید:

مایکل جردن، نخستین ورزشکار میلیاردر دنیا است.

او طبق گزارش ها از سال 2015، سالانه 100 میلیون دلار از محل برند خود در شرکت نایکی درآمد داشته است.

درآمد سالانه جردن در حال حاضر، بیشتر از کل درآمدش از بازی در NBA است. او در مجموع 90 میلیون دلار از بسکتبال کسب کرد که 63 میلیون دلار آن در دو سال آخر و در تیم شیکاگو به حساب او واریز شد.

دارایی او به لطف صعود فزاینده ارزش تیم های NBA حدود 2.1 میلیارد دلار است. جردن در سال 2010، تیم شارلوت را به قیمت 175 میلیون دلار خرید و در سال 2014 ارزش این تیم 1.5 میلیارد دلار شد تا اسطوره بسکتبال آمریکا، نخستین ورزشکار میلیاردر تاریخ لقب بگیرد. او در سال 2019، سه در صد سهام باشگاه را فروخت و ترجیح داد همه کاره تیم شارلوت، خودش باشد.

جردن در انتظار روزی است که تیم شارلوت قهرمان NBA گردد چون معتقد است که ارزش قهرمان شدن به عنوان یک مالک تیم، بیشتر از شش قهرمانی او به عنوان بازیکن خواهد بود.

مجله فوربس، درآمد سالانه وی را 145 میلیون دلار اعلام نموده است. مجموع درآمدهای سالانه لبران جیمز، فوق ستاره لیکرز از قرارداد با تیم و تبلیغات و سرمایه گذاری، 90 میلیون دلار در سال است.

فیل نایت، مؤسس شرکت نایکی، عقد قرارداد با مایکل جردن جوان را بهترین تصمیم خود می داند. او در سال 1984 قراردادی به ارزش 250 هزار دلار با نایکی بست.

برند نایکی جردن در هر سال به تنهایی حدود سه میلیارد دلار درآمدزایی دارد و از محبوبیت زیادی بین ورزشکاران جوان، قدیمی و حتی تماشاگران برخوردار است. برند جردن حتی با بازی های کامپیوتری هم همکاری دارد.

جردن در سال 1984 در آستانه عقد قرارداد با شرکت آدیداس بود، ولی مدیران این شرکت ترجیح دادند به دنبال ورزشکاری بروند که بیش از هفت فوت قد دارد.

جردن با شرکت های زیادی قرارداد همکاری دارد، ولی در این مورد حساسیت زیادی به خرج می دهد، چون دوست دارد همواره بهترین باشد. او یک بار قراردادی سنگین با یک شرکت تهیه کنسرو را رد کرد، چون از اسم شرکت خوشش نمی آمد. او زمانی پیشنهاد یک میلیون دلاری شرکت مذکور را رد کرد که سالانه کمتر از پنج میلیون دلار درآمد داشت.

او صاحب چندین رستوران در کانکتیکت، واشنگتن و شیکاگوست. جردن یک نمانیدگی فروش محصولات نیسان در کارولینای شمالی هم دارد.

بسیاری از میلیاردهای دنیا در سال 2019، قسمتی از دارایی خود را از دست دادند، ولی جردن نه تنها ضرری نکرد بلکه 300 میلیون دلار به دارایی او اضافه شد.

جردن یک جت اختصاصی دارد که عبارت N236MJ و لوگوی معروف او روی آن حک شده است. 23 شماره پیراهن و شش تعداد قهرمانی های او در لیگ است.

ساخت خانه رؤیایی او در فلوریدا در سال 2012 به سرانجام رسید که 12.8 میلیون دلار برای او هزینه داشت. او یک خانه 2.8 میلیون دلاری در شارلوت هم دارد.

جردن قصد فروش عمارت خود در شیکاگو به قیمت 29 میلیون دلار را داشت، ولی پس از گذشت هشت سال نه تنها فروش نرفته بلکه ارزش آن تا 14.9 میلیون دلار اُفت نموده است. او از زمانی که قصد فروش این عمارت را نموده، 680 هزار دلار مالیات برای آن پرداخته است.

براساس این گزارش، جردن بارها از شرکت هایی که از نام و برند او سوءاستفاده می کردند به دادگاه شکایت نموده و میلیون ها دلار غرامت گرفته است که همه آنها را صرف امور خیریه و به ویژه بچه ها شیکاگو نموده است. او در سال 2019، با صرف هفت میلیون دلار، دو کلینیک در شارلوت تأسیس کرد.

جدایی او از همسر اولش در سال 2006، رقمی حدود 168 میلیون دلار برای وی هزینه داشت.

جردن هیچ گاه بدون تیم امنیتی به مسافرت های خارج از کشور نمی رود. هزینه این تیم حفاظتی برای او هزار تا هزار و 500 دلار در ساعت است.

یکی از کارهایی که جردن با پول نخستین قرارداد خود با تیم شیکاگو بولز انجام داد (10 میلیون دلار) خریدن هفت ماشین به صورت همزمان برای خود و اعضای خانواده اش بود. او علاقه خاصی به مرسدس و پونتیاک دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 141

به "زندگی به سبک مایکل جردن، نخستین ورزشکار میلیاردر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی به سبک مایکل جردن، نخستین ورزشکار میلیاردر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید