تونل زیردریایی دانمارک سفر یک ساعته را به یک ربع کاهش می دهد

به گزارش زرین گراف، تونل و میدان زیردریایی ایستوروی بین شهرهای جزایر فارو دانمارک که قرار است اواخر این ماه افتتاح شوند، سفر 64 دقیقه ای را به 16 دقیقه کاهش می دهند و البته با طراحی زیبا، سفری جذاب را فراهم می نمایند.

تونل زیردریایی دانمارک سفر یک ساعته را به یک ربع کاهش می دهد

تونل ایستوروی (Eysturoy)، ترشهاون (Tórshavn) پایتخت جزایر فارو دانمارک در اقیانوس اطلس شمالی را به روستاهای استرندور (Strendur) و سالتینز (Saltnes) در شمال آن متصل می نماید. طول شبکه تونل 11.24 کیلومتر است و انتظار می رود که عموم مردم از 19 دسامبر (29 آذر) امکان استفاده از آن را داشته باشند.

تا به امروز مجموع راستا پایتخت این جزایز به نقاط شمالی 55 کیلومتر بود که با باز شدن تونل به 17 کیلومتر کاهش می یابد. ساخت تونل از اوایل سال 2017 در نقاط مخالف شبکه شروع شد. این سه راستا در ژوئن 2019 به هم پیوستند. عمیق ترین نقطه تونل حدود 187 متر زیر سطح دریا واقع شده است، اما شیب تونل در هیچ جای شبکه بیش از 5 درصد نیست.

یک پروژه زیربنایی جدید که رفت وآمد طولانی را به یک سوم طول قبلی می رساند مطمئنا جلب توجه خواهد نمود، اما تونل ایستوروی علاوه بر کوتاه کردن طول راستا طراحی داخلی زیبایی هم دارد. حفره دیواره های تونل و نورپردازی آن حس رانندگی زیر لایه های یخ و آب را منتقل می نماید. به گزارش BBC این نورپردازی ها و مجسمه های موجود در قسمت میدان توسط هنرمند فاروئی، تروندور پاتورسون (Trondur Patursson) طراحی شده است.

یک پروژه تونل زیر دریایی دیگر که به جزایر فارو متصل می گردد، تونل ساندوی (Sandoy) نام دارد که شهرهای ساندور (Sandur) و اسکوپان (Skopun) را به هم متصل می نماید. ساخت این تونل برای سال 2023 پیش بینی شده است.

هزینه ساخت تونل ایستوروی حدود 1.4 میلیارد کرون (160 میلیون دلار) دانمارک تخمین زده شده است. تخمین زده می گردد که روزانه 6000 وسیله نقلیه از این تونل استفاده نمایند. بیش از 52000 نفر در جزایر فارو زندگی می نمایند و طبق اعلام شرکت مسؤول ساخت هر دو تونل: این تونل ها راستاهای روزانه چندین هزار نفر را تا یک ساعت و نیم کوتاه می نماید و در نتیجه پایداری کسب وکارهای خصوصی، رقابت تجاری و اقتصاد ملی را به طور کلی تقویت می نمایند.

هرچند سفر در تونل ایستوروی ارزان نخواهد بود. رانندگان پس از یک اشتراک سالانه 46 دلاری باید 75 کرون دانمارک (حدود 12 دلار) برای حرکت در یک جهت بپردازند اما این عوارض برای کسانی که هزینه سالانه اختیاری را پرداخت نمی نمایند بیشتر هم خواهد بود و شاید یک رفت وآمد زیبا چنین هزینه ای هم احتیاج داشته باشد.

  • نخستین تصویر رسمی از ایستگاه پروژه لوپ ایلان ماسک منتشر شد

عکس کاور: نمایی از میدان تونل ایستوروی در جزایر فارو در قلمرو دانمارک

Credit: Estunlar.fo

منبع: Jalopink

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 578

به "تونل زیردریایی دانمارک سفر یک ساعته را به یک ربع کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونل زیردریایی دانمارک سفر یک ساعته را به یک ربع کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید