یونان ارتش خود را در بحبوحه تنش ها با ترکیه تقویت می نماید

به گزارش زرین گراف، در شرایطی که تنش ها میان یونان و ترکیه به نگرانی هایی درباره احتمال بروز درگیری میان آن ها منجر شده یک مقام یونان گفته که ارتش این کشور تقویت خواهد شد.

یونان ارتش خود را در بحبوحه تنش ها با ترکیه تقویت می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام دولت یونان از قصد این کشور برای تقویت ارتش این کشور در بحبوحه تنش ها با ترکیه اطلاع داده است.

به نوشته وبگاه چاینا پست سخنگوی دولت یونان در این باره گفت که نیرو های مسلح خود را با برنامه های جدید تسلیحات، افزایش شمار پرسنل نظامی و توسعه صنایع دفاعی تفویت می نماید. سخنگوی دولت یونان گفت: رئیس جمهور ترکیه تقریبا هر روز ما را تهدید به جنگ می نماید و بیانیه های تحریک آمیز علیه یونان می دهد. ما با آمادگی سیاسی، دیپلماتیک و عملیاتی پاسخ می دهیم و مصمم به انجام هر کاری برای محافظت از حاکمیت خود هستیم.

سخنگوی دولت یونان همچنین از تماس ها با کشور های دوست برای خرید تجهیزات نظامی اطلاع داد. رسانه های این کشور نیز در روز های گذشته از خرید محتمل جنگنده های رافائل ساخت فرانسه اطلاع دادند. این در حالی است که قرار است نخست وزیر یونان پنجشنبه هفته جاری با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ملاقات کند. وزیر خارجه یونان نیز روز دوشنبه گفت که ترکیه تنها کشور در منطقه است که همسایگانش را به جنگ تهدید می نماید.

رسانه های ترکیه روز شنبه از اقدام ارتش این کشور در ارسال تجهیزات نظامی از جمله تانک به مرز یونان اطلاع دادند. روزنامه جمهوریت ترکیه شنبه نوشت که نیرو های مسلح این کشور دو کاروان نظامی حامل تانک را از منطقه ریحانلی و کوملو استان هاتای واقع در جنوب ترکیه و نزدیک مرز ادلب سوریه حرکت داده است.

بر اساس این گزارش، مقصد این دو کاروان نظامی استان ادیرنه واقع در بخش اروپایی ترکیه و هم مرز با یونان است. قرار است این کاروان ها که حامل 40 تانک هستند، از بندر اسکندرون واقع در هاتای به وسیله قطار به ادیرنه منتقل شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 400

به "یونان ارتش خود را در بحبوحه تنش ها با ترکیه تقویت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان ارتش خود را در بحبوحه تنش ها با ترکیه تقویت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید