کرونا جلسات هیئت دولت سعودی را تعطیل و وزرای مغربی را دورکار کرد

به گزارش زرین گراف، هیئت دولت سعودی از تعطیلی نشست های خود به دلیل شیوع ویروس کرونا در عربستان خبر داد.در همین حال در مغرب هم در ادامه اعمال محدودیت های مقابله با کرونا وزرای کابینه دور کار شدند.

کرونا جلسات هیئت دولت سعودی را تعطیل و وزرای مغربی را دورکار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گزارش های سعودی امروز سه شنبه گفتند که در میان شیوع ویروس کرونا در عربستان شورای وزیران این کشور تصمیمی فوری اتخاذ کرد.

به گزارش روزنامه سعودی الوئام، شورای وزیران عربستان گفت که جلسات این هفته و هفته آینده خود را در راستای اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با شیوع کرونا به تعویق انداخت.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت بهداشت عربستان گفت که تا امروز سه شنبه 133 مورد ابتلای به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که از میان 6 نفر بهبود یافته و درمان 127 نفر دیگر ادامه داد.

این مقام سعودی گفت که 107 نفر از مبتلایان در مدت اخیر به تقریبا 20 کشور سفر داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان شهروندان این کشور را از حضور در تجمعات منع کرد و گفت که هنوز موارد از ابتلا به این ویروس در مدارس ثبت نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا امروز سه شنبه به 182 هزار و 424 نفر رسیده است .

سایت مغربی هسپریس نیز گفت که اعضای دولت سعد الدین العثمانی نخست وزیر مغرب در چارچوب مقابله با ویروس کرونا که عبدالقادر اعماره وزیر صنایع این کشور را هم چند روز پیش مبتلا کرد دور کار می شوند.

به گفته این منبع وزرای مغربی تاکید کردند که برنامه میزبانی ها یا نشست های اعضای دولت در شرایط شیوع روز افزون ویروس کرونا در این کشور لغو شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در مغرب تا صبح امروز 37 نفر اعلام شده است.

رسانه های سودان هم گفتند که محمد حمدان دقلو حمیدتی معاون اول رئیس شورای حاکمیتی سودان و هیئت همراه او که این هفته به مصر رفته اند قرنطینه شده اند و آزمایش کرونا داده اند.

از لیبی هم خبر می رسد به دنبال درخواست سفارتخانه های 9 کشور در لیبی برای توقف فوری و بشردوستانه درگیری ها در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، تقریبا درگیری خاصی میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و شبه نظامیان ژنرال حفتر طی یک روز اخیر گزارش نشده است.

الجزائر، انگلیس، فرانس، آلمان، ایتالیا، هلند، آمریکا، اتحادیه اروپا، تونس و امارات در بیانیه ای مشترک طرفین درگیری در لیبی را به آتش بس دعوت کرده اند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 50

به "کرونا جلسات هیئت دولت سعودی را تعطیل و وزرای مغربی را دورکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا جلسات هیئت دولت سعودی را تعطیل و وزرای مغربی را دورکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید