موشک های شلیک شده توسط کره شمالی، بالستیک کوتاه برد بودند

به گزارش زرین گراف، وزارت دفاع ژاپن و ستاد کل ارتش کره جنوبی می گویند پرتابه های شلیک شده توسط کره شمالی در بامداد امروز، احتمالا موشک های بالستیک کوتاه برد بودند.

موشک های شلیک شده توسط کره شمالی، بالستیک کوتاه برد بودند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ستاد کل ارتش کره جنوبی می گوید بامداد امروز (یکشنبه) 2 پرتابه که احتمالا موشک بالستیک کوتاه برد بودند، توسط کره شمالی به سمت دریا شلیک شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کره جنوبی با بی موقع دانستن این پرتاب های جدید در بحبوحه شیوع دنیای ویروس کووید19، شرح داد که این پرتابه ها در ارتفاع 30 کیلومتری از سطح زمین و به مسافت 230 کیلومتر پیش از سقوط به داخل اقیانوس، در آسمان حرکت کردند.

در بیانیه ستاد کل ارتش کره جنوبی، که توسط خبرگزاری یونهاپ منتشر شد، آمده است: در وضعیتی که تمام دنیا با مشکل کووید19 (کروناویروس) روبرو است، اینگونه اقدام نظامی توسط کره شمالی بسیار نامناسب و بی موقع است و ما خواهان توقف فوری آن هستیم.

وزارت دفاع ژاپن نیز خاطرنشان کرد که پرتابه های شلیک شده، احتمالا موشک بالستیک بودند و در قلمرو این کشور نیز فرود نیامده اند.

به نوشته رویترز، موشک های امروز، هشتمین و نهمین پرتابه های شلیک شده در چهار دور آزمایش موشکی کره شمالی طی ماه جاری (مارس) بودند که خود بیشترین میزان شلیک موشک توسط پیونگ یانگ در بازه یک ماهه است.

آزمایش های موشکی کره شمالی پس از شکست کوشش ها برای مذاکره بین آمریکا و کره شمالی و حصول یک توافق بین دو کشور از سر گرفته شده است. کره شمالی خواهان برطرف تحریم های اعمالی علیه این کشور است اما واشنگتن تا به امروز حاضر به برطرف این تحریم ها نشده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز در پیغام خود به مناسبت شروع سال 2020 میلادی گفته بود که کشورش به زودی از یک سلاح جدید راهبردی رونمایی خواهد نمود. یونهاپ می گوید ممکن است این سلاح راهبردی نوعی موشک بین قاره ای جدید باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 83

به "موشک های شلیک شده توسط کره شمالی، بالستیک کوتاه برد بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک های شلیک شده توسط کره شمالی، بالستیک کوتاه برد بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید