ملکه بریتانیا واکسن کرونا می زند تا مردم انگلیس هم بزنند

به گزارش زرین گراف، از فردا (سه شنبه) قرار است در هفته نخست 800 هزار شهروند بریتانیایی در برابر کووید19 واکسینه شوند.

ملکه بریتانیا واکسن کرونا می زند تا مردم انگلیس هم بزنند

طرح واکسیناسیون سراسری مردم بریتانیا برای مقابله با کرونا از فردا (سه شنبه) در این کشور شروع خواهد شد و طبق اعلام قبلی، کادر درمان و سالمندان و بیماران خاص در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

به گزارش خبرنگاران، روزنامه تایمز بریتانیا خبر داده ملکه 94 ساله بریتانیا و همسر 99 ساله اش ممکن است نخستین افرادی باشند که برای تشویق مردم به زدن واکسن، واکسن کرونا بزنند.

بر اساس این گزارش خانواده سلطنتی بریتانیا میخواهد با این اقدام نمادین اعتماد عمومی به واکسن کرونا را با توجه به انتشار اطلاعات گمراه نماینده و در قالب تئوری توطئه در فضای آنلاین درباره واکسن کرونا، بالا ببرند.

ملکه بریتانیا و همسرش در هفتادوسومین سالگرد ازدواج در قلعه وینسور

در سال 1957 هم الیزابت دوم ملکه بریتانیا برای تشویق مردم به زدن واکسن فلج اطفال به فرزندانشان، خاطرنشان کرد که 2 فرزندش پرنس چارلز (ولیعهد) و پرنسس آن علیه فلج اطفال واکسینه شده اند.

پیشتر دولت بریتانیا 10 اولویت واکنسیناسیون سراسری در بریتانیا را اعلام نموده و بر اساس این اولویت بندی ملکه بریتانیا و همسرش در اولویت دوم و پس از کادر درمان قرار دارند.

در ایالات متحده آمریکا هم 3 رییس جمهوری سابق (جورج دبلیو بوش، بیل کلینتون و باراک اوباما) قرار است در اقدامی نمادین به صورت علنی واکسن کرونا بزنند تا اعتماد مردم را به این واکسن جلب نمایند.

بریتانیا واکسن شرکت آمریکایی فایزر را خریداری نموده و قرار است از فردا (سه شنبه) طرح واکسیناسیون سراسری را شروع کند.

بریتانیا نخستین کشوری است که واکسیناسیون سراسری کرونا را شروع می نماید. برای هفته نخست قرار است 800 هزار دوز واکسن تولیدی فایزر- بایون تک در اولویت نخست به شهروندان بریتانیایی تزریق گردد.

بریتانیا در جمع کشورهای اروپایی بیشترین تلفات کرونایی را داشته و بر اساس آمار رسمی تا به امروز دستکم 60 هزار شهروند بریتانیایی در اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

بیشتر کشورهای اروپایی طی هفته های آینده طرح واکسیناسیون سراسری کرونا را با اولویت واکسینه کردن کادر درمان، بیماران خاص و سالمندان شروع خواهند کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 546

به "ملکه بریتانیا واکسن کرونا می زند تا مردم انگلیس هم بزنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملکه بریتانیا واکسن کرونا می زند تا مردم انگلیس هم بزنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید