مصاحبه، سخنگوی طالبان: آمریکا توافق دوحه را نقض نموده است، جریان مذاکرات ما را به آتش بس می رساند

به گزارش زرین گراف، سخنگوی گروه طالبان با اعلام این که حملات هوایی آمریکا ناقض توافقنامه دوحه است، اظهارداشت: جریان مذاکرات بین الافغانی ما را به آتش بس می رساند.

مصاحبه، سخنگوی طالبان: آمریکا توافق دوحه را نقض نموده است، جریان مذاکرات ما را به آتش بس می رساند

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با اشاره به مذاکرات بین الافغانی در دوحه به خبرنگار دفتر منطقه ای خبرنگاران، گفت که جریان مذاکرات می تواند ما را به آتش بس برساند بنابراین نباید از این موضوع و بعضی مسائل دیگر به عنوان مانع استفاده کرد. بهتر است که به تیم های مذاکره کننده اجازه داده گردد تا به کار خود ادامه دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد که از نظر طالبان آتش بس از موضوعات مهم مذاکرات است که در زمان خودش باید مورد بحث قرار گیرد. در حال حاضر قبل از آتش بس باید دلیل جریان جنگ جاری تعیین و برطرف گردد.

مجاهد همچنین ادامه داد که باید قبل از آتش بس اعتمادسازی گردد چرا که باید همه طرف ها مطمئن شوند که اگر فشارهای نظامی نباشد فرایند صلح کامیاب می گردد و جناح مقابل به صلح متعهد است.

سخنگوی طالبان اظهارداشت که اشرف غنی برای حفظ موقعیتش می خواهد که موضوع آتش بس در ابتدای دستور کار مذاکرات صلح قرار گیرد تا خود را از فشارهای نظامی خارج کند.

وی گفت: جریان مذاکرات صلح می تواند ما را به آتش بس برساند، پس بهتر است از این موضوع و موضوعات دیگر به عنوان موانع استفاده نگردد و به تیم های مذاکره کننده اجازه داد به کار خود ادامه دهند.

ذبیح الله مجاهد درباره حملات هوایی آمریکا در بعضی مناطق افغانستان گفت که آمریکایی ها با حملات هوایی توافقنامه دوحه را نقض نموده اند و در مناطقی که جنگ در آن جریان ندارد نیز بمباران نموده اند.

وی توضیح داد: موارد یادشده که به امضاء دو طرف در مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه نیز رسیده است توسط آمریکایی ها نقض شده است.

ادعاهای ضد و نقیضی در ارتباط با کشتار غیرنظامیان از سوی هر دو طرف جنگ در افغانستان مطرح می گردد، به ویژه اخباری مبنی بر هدف قرار دادن خبرنگاران، فعالان سیاسی، مدنی، متنفذین قومی و بعضی دیگر، در رسانه های افغانستان منتشر شده است.

سخنگوی طالبان درباره مخالفان سیاسی این گروه گفت که طالبان در 20 سال گذشته از سوی جناح های غیرنظامی مخالف، بشدت صدمه دیده اما علیه آنها اقدامی ننموده است.

مجاهد ادامه داد: حکومت افغانستان در این حملات دست دارد تا از ترحم جامعه دنیای به نفع خود استفاده کند.

وی اظهارداشت: طالبان مسئولیت حملاتی که علیه نظامیان و نیروهای اطلاعاتی کابل که مستقیم علیه آنها می جنگند را همیشه به عهده می گیرد و این موضوعی تازه نیست و در گذشته نیز رخ داده است اما حملاتی که در آن غیرنظامیان، خبرنگاران، فعالان سیاسی، مدنی و دیگر متنفذین هدف قرار می گیرند کار طالبان نیست و این گروه دخالتی در آنها ندارد.

سخنگوی طالبان در خاتمه تاکید نمود که حملات علیه غیرنظامیان به نفع طالبان و به نفع مردم و به نفع افغانستان نیست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 645

به "مصاحبه، سخنگوی طالبان: آمریکا توافق دوحه را نقض نموده است، جریان مذاکرات ما را به آتش بس می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه، سخنگوی طالبان: آمریکا توافق دوحه را نقض نموده است، جریان مذاکرات ما را به آتش بس می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید