ما نه یک اتحادیه اروپا بلکه یک تفرقه اروپایی داریم

به گزارش زرین گراف، وزیر دارایی سابق یونان گفت که بوروکرات ها در یک اروپای بدون مرز یک ملت را به جان دیگری می اندازند، آنچه که ما داریم یک تفرقه اروپایی است.

ما نه یک اتحادیه اروپا بلکه یک تفرقه اروپایی داریم

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی سابق یونان در بخشی از تبادل نظر با روزنامه اتریشی استاندارد در پاسخ به این پرسش که شما تحولات اخیر یونان و اتحادیه اروپا را چگونه ارزیابی می کنید گفت: یونان تسلیم شده است، ما در سال های آینده با افسردگی رو به رشد مبارزه می کنیم. این یک برنامه شکست خورده است که در آینده هنوز بیشتر محکوم به شکست است. البته مسئله بیشتر این است که چه اتفاقی با بقیه اروپا می افتد؟

وی اضافه نمود: یونان نشان دهنده بحران یورو است. این کشور ضعیف ترین بخش اروپا بوده و بزرگترین درد و رنج ها در این کشو اتفاق می افتد. اما یونان یک ذره بین برای همه مسائلی نیز هست که در آلمان، اتریش یا فرانسه حاکم است. کاملا آشکار است که اگر یورو پایدار نگردد بحران همچنان بزرگتر می گردد.

ما نه یک اتحادیه اروپا بلکه تفرقه اروپایی داریم

واروفاکیس در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد: اتحادیه اروپا یک ایده خارق العاده است، اگر ما آن را داشته باشیم. اما ما چنین چیزی نداریم و یک اتحادیه پولی داریم. بوروکرات ها در یک اروپای بدون مرز یک ملت را به جان دیگری می اندازند. آنچه که ما داریم یک تفرقه اروپایی است. لازم است که ما بالاخره یک اتحادیه اروپایی خلق کنیم که این نام برای آن کاربرد داشته باشد. اروپا در شرایط کنونی خود نمی تواند نقش یک مدل را ایفا نماید.

راه چاره بحران سوریه تنها به وسیله همکاری بین غرب و روسیه به دست می آید

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر به بحران سوریه پرداخته و گفت: من عمیقا به این مسئله اعتقاد دارم که یک راه چاره برای سوریه را تنها می توان به وسیله همکاری بین روسیه و غرب به دست آورد و در این همکاری باید همچنین بخش هایی از رژیم سوریه نیز مشارکت داده شوند.

وزیر دارایی سابق یونان همچنین گفت: ما نباید خطاهای مشابه لیبی و عراق را در سوریه تکرار کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 212

به "ما نه یک اتحادیه اروپا بلکه یک تفرقه اروپایی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ما نه یک اتحادیه اروپا بلکه یک تفرقه اروپایی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید