فقط 36 درصد انگلیسی ها به جانسون در مقابله با کرونا اعتماد دارند

به گزارش زرین گراف، نتایج یک نظر سنجی از مردم انگلیس درباره ویروس کرونا نشان می دهد آنها به توصیه و اطلاعات متخصصان پزشکی بیش از اظهارات مقامات سیاسی اعتماد دارند.

فقط 36 درصد انگلیسی ها به جانسون در مقابله با کرونا اعتماد دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نظر سنجی موسسه اوپینیوم از مردم انگلیس برای هفته نامه آبزرور نشان می دهد کمتراز 36 درصد به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس درباره شیوع ویروس کرونا اعتماد دارند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها 37 درصد به اظهارات و اطلاعات مت هنکوج وزیر بهداشت انگلیس اعتماد دارند. 59 درصد نیز گفته اند به توصیه های کریس وایتی مشاور پزشکی دولت انگلیس اعتماد دارند و بر اساس گفته های او عمل خواهند کرد و 55 درصد گفته اند به دکتر تدروس آدانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی اعتماد خواهند کرد.

از هر 10 نفر هفت نفر گفته اند پس از شیوع ویروس کرونا بعضی رفتارهای خود را تغییر داده اند. 28 درصد گفته اند از دست دادن خودداری می کنند، 20 درصد از لمس صورت خود خودداری می کنند و 18 درصد نیز برنامه ریزی برای مسافرت را متوقف کرده اند و تنها هشت درصد سفرهای از قبل برنامه ریزی شده خود را لغو کرده اند.

علی رغم اینکه تاکید و توصیه شده برای در امان ماندن از ویروس کرونا باید مرتب دست ها را شست اما تنها 53 درصد انگلیسی ها گفته اند این کار را انجام می دهند.

حدود سه چهارم (73 درصد) گفته اند نگران این ویروس نشده اند.

47 درصد فکر می کنند که این ویروس تاثیر منفی بر شرایط مالی آنها خواهد داشت و 80 درصد فکر می کنند کرونا تاثیر منفی براقتصاد ملی خواهد داشت.

42 درصد فکر می کنند که احتمالا ویروس کرونا خواهند گرفت و 46 درصد فکر می کنند یکی از نزدیکانشان به کرونا مبتلا خواهند شد.

این نظر سنجی از 2005 نفر و در روزهای پنج شنبه و جمعه اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 44

به "فقط 36 درصد انگلیسی ها به جانسون در مقابله با کرونا اعتماد دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط 36 درصد انگلیسی ها به جانسون در مقابله با کرونا اعتماد دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید