عمران خان در ملاقات با طالبان: بعضی برای تخریب فرایند صلح کوشش میکنند

به گزارش زرین گراف، نخست وزیر پاکستان در ملاقات با هیئت طالبان هشدار داد که این گروه باید نسبت به کوشش ها برای تخریب فرایند صلح و برهم زدن مذاکرات بین الافغانی هوشیار باشد.

عمران خان در ملاقات با طالبان: بعضی برای تخریب فرایند صلح کوشش میکنند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دفتر نخست وزیر پاکستان در بیانیه ای گفت که عمران خان در ملاقات با ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان و هیئت همراهش درباره پیشرفت ها در فرایند صلح افغانستان و راه پیش رو گفت وگو کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بیانیه می افزاید که نخست وزیر پاکستان در این ملاقات تاکید نمود که بحران افغانستان هیچ راه چاره نظامی ندارد و مذاکرات بین الافغانی فرصت تاریخی را برای رهبران افغانستان بوجود آورده تا به وسیله فرایند صلح، به رهبری و مالکیت افغان ها، به صلح و ثبات پایدار دست پیدا نمایند.

براساس این بیانیه، عمران خان با تاکید بر حمایت از توافق سیاسی فراگیر و جامع در افغانستان بر لزوم هوشیاری درباره نقش تخریبگران که برای برهم زدن و خارج کردن فرایند صلح از راستا آن کوشش می نمایند، هشدار داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی درباره سطح بالای خشونت ها نیز از همه طرف ها خواهان کاهش خشونت ها و کوشش برای تامین آتش بس شد.

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اما در بیانیه ای نوشت که در این ملاقات مسایل مسئول به مهاجرین افغان، سفر از افغانستان به پاکستان و بلعکس، مسایل مربوط به آموزش و بهداشت و نیز مسائل زندانیان و تجارت مورد بحث نهاده شد.

وی اضافه کرد: نخست وزیر پاکستان به هیئت طالبان اطمینان داد که آنها تمام کوشش خود را برای حل مسائل پناهندگان افغان و یاری به آنها در مسائل مربوط به بهداشت انجام خواهند داد و به همین ترتیب درباره آزادی زندانیان افغان که جرائم سبکی دارند و یا زمان حبس خویش را گذرانده اند نیز کار خواهند کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 571

به "عمران خان در ملاقات با طالبان: بعضی برای تخریب فرایند صلح کوشش میکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان در ملاقات با طالبان: بعضی برای تخریب فرایند صلح کوشش میکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید