عربستان از بروز نقص فنی در تاسیسات نفتی آرامکو در مرز یمن خبر داد

به گزارش زرین گراف، شرکت نفتی آرامکو چهارشنبه شب از بروز نقص فنی در یکی از ایستگاه های توزیع فرآورده های نفتی در شهر جازان در مرز با یمن خبر داد.

عربستان از بروز نقص فنی در تاسیسات نفتی آرامکو در مرز یمن خبر داد

به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان؛ واس، شرکت نفتی آرامکو در این باره گفت که در نتیجه این نقص فنی، شماری از جایگاه های سوخت با کمبود برخی از فرآورده های نفتی روبرو شده است.

آرامکو گفت که تیم فنی آن برای رفع این مشکل وارد عمل شده تا تامین فرآورده های نفتی منطقه جازان در جنوب عربستان، در سریعترین زمان ممکن صورت بگیرد.

با این که شرکت آرامکو به عامل بروز خرابی در تاسیسات نفتی جازان هیچ اشاره ای نکرده است، اما بسیاری از تحلیلگران آن را نتیجه حملات موشکی وپهپادی انصارالله می دانند.

هفته پیش تاسیسات نفتی آرامکو در بندر جده عربستان با موشک هدایت شونده قدس 2 هدف حمله قرار گرفت و ارتش و کمیته های مردمی یمن مسؤولیت آن را بر عهده گرفتند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد 3 آذر گفت که یگان موشکی ارتش پیروز شد با استفاده از موشک قدس 2 ایستگاه توزیع نفت شرکت نفتی آرامکو عربستان را در بندر جده هدف قرار دهد.

وی شرح داد که این حمله در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره یمن و نیز وعده نیروهای مسلح مبنی بر انجام عملیات گسترده در عمق خاک عربستان انجام شد.

نیروهای مردمی یمن پس از مسلح شدن به پهپادهای نظامی، دومین مرحله از سیاست بازدارنده خود را آغاز کردند و طی آن در اواخر اردیبهشت 98 تاسیسات نفتی شهر ینبع در جنوب غرب عربستان در ساحل دریای سرخ در فاصله چند صد کیلومتری یمن و در 26 مرداد سال گذشته با 10 پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی الشیبه شرکت ملی نفت عربستان آرامکو و بالاخره با 10پهپاد میدان های نفتی بقیق و خریص و پالایشگاه های آرامکو در استان الشرقیه عربستان را شهریورماه همان سال مورد هدف قرار دادند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 539

به "عربستان از بروز نقص فنی در تاسیسات نفتی آرامکو در مرز یمن خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان از بروز نقص فنی در تاسیسات نفتی آرامکو در مرز یمن خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید