شرایط دریافت مجوز اپراتور ماهواره ای تسهیل شد

به گزارش زرین گراف، به گزارش خبرنگاران، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 303 خود با توجه به شرایط خاص حاکم بر کشور و وجود تقاضا برای سرمایه گذاری در عرصه فضا در راستای ایجاد اپراتور ماهواره مخابراتی بومی، با درخواست سازمان فضایی ایران مبنی بر فراهم سازی برخی تمهیدات برای ورود آسان به این حوزه و تسهیل در شرایط صدور موافقت اصولی دریافت مجوز فعالیت در این زمینه، موافقت کرد.

شرایط دریافت مجوز اپراتور ماهواره ای تسهیل شد

بر این اساس یک تبصره به ذیل بند 7-8 مصوبه اصول حاکم بر پروانه فعالیت اپراتور ماهواره ای مخابراتی (شماره 279 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) افزوده شد.

طبق این تبصره، چنانچه متقاضی دریافت موافقت اصولی واجد حداقل امتیاز درنظر گرفته شده نباشد، مشروط به ارائه تعهدنامه رسمی به رگولاتوری می تواند درخواست موافقت اصولی مشروط کند.

در این صورت متقاضی حداکثر 6 ماه از زمان ارائه تعهدنامه، فرصت دارد تا مستندات لازم برای احراز حداقل امتیازات توانمندی های فنی یا مالی شرط شده در بند فوق را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کند.

این مهلت صرفا برای یک دوره 6 ماهه دیگر قابل تمدید خواهد بود.

اعطای این مهلت در موافقت اصولی مشروط، جزو مهلت موضوع بند 2-7 این مصوبه محسوب خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، مقررات صدور پروانه فعالیت اپراتور ماهواره مخابراتی با هدف امکان ارائه خدمات حوزه ارتباطات ماهواره ای توسط بخش خصوصی، سال گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.

متقاضیان واجد شرایط تخصصی، فنی و مالی لازم در بخش خصوصی می توانند مطابق با مقررات مشخص شده در این مصوبه، در حوزه ساخت و استقرار ماهواره در مدارهای ماهواره ای زمین اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 335

به "شرایط دریافت مجوز اپراتور ماهواره ای تسهیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دریافت مجوز اپراتور ماهواره ای تسهیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید