خبرنگاران 60 میلیارد ریال برای احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد هزینه می گردد

به گزارش زرین گراف، مهاباد- خبرنگاران- مسوول شهرک صنعتی مهاباد گفت: 60 میلیارد ریال اعتبار برای احداث مدول دوم تصفیه خانه این شهرک صنعتی به تصویب رسیده است که با هزینهکرد آن مشکل فاضلاب این شهرک به طور کامل برطرف خواهد شد.

خبرنگاران 60 میلیارد ریال برای احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد هزینه می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

کوروش قادر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: از مجموع اعتبار تصویب شده برای احداث مدول دوم این تصفیه خانه، 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و 30 میلیارد ریال دیگر نیز از محل اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی کشور است.

وی با اشاره به اینکه مدول اول این تصفیه خانه با حجم بیش از ظرفیت خود فعال است گفت: مدول اول تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد در حال حاضر جوابگوی دبی فاضلاب وارد شده به آن نیستو به همین خاطر ساخت مدول دوم در دستور کار قرار گرفته است.

مسوول شهرک صنعتی مهاباد با تاکید بر ضرورت فعالیت سامانه پیش تصفیه در هر واحد تولیدی گفت: این شرکت آمادگی دارد برای برطرف مشکل فاضلاب، امکانات مورد احتیاج را برای ایجاد واحدهای پیش تصفیه در اختیار مراکز تولیدی قرار دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با همکاری اداره امور آب این شهرستان پنج کیلومتر از کانال دفع فاضلاب شهرک صنعتی مهاباد لایروبی شد افزود: فاضلاب این شهرک با دبی 300 متر مکعب در شبانه روز پس از خروج از تصفیه خانه به وسیله کانال به خارج از محوطه شهرک منتقل می گردد که این جهت احتیاج به لایروبی دارد.

وی افزود: هر سال در فصل بهار با توجه به احیای زهکش ها و چشمه های طبیعی در این جهت، علاوه بر پساب شهرک، حجم زیادی آب نیز به وسیله این کانال به طرف پایین دست شهرک منتقل می گردد که احتیاجمند لایروبی و بسترسازی جهت است.

وی در مورد بوی نامطبوعی که در این جهت پخش می گردد افزود: شهرک صنعتی مهاباد در طول 15 سال فعالیت خود و قبل از احداث تصفیه خانه کنونی بخشی از فاضلاب آن در این جهت رهاسازی می شد و بخش زیادی از پخش بوی نامطبوع به خاطر ته نشین شدن پساب سال های گذشته است.

وی بیان نمود: در بعضی اوقات با فعالیت واحدهای صنعتی، میزان پساب شهرک تا 450 متر مکعب در شبانه روز افزایش پیدا می نماید که با توجه به محدودیت حجم تصفیه خانه آن، بخشی از آلاینده ها وارد آب کانال های خروجی می گردد.

شهرک صنعتی مهاباد در 18 کیلومتری شمال این شهر در جهت مهاباد - میاندوآب قرار گرفته است و دارای 115 واحد صنعتی بوده که از این تعداد 80 واحد فعال و نیمه فعال است، این شهرک در فاصله بسیار کمی با روستای ترشکان و فاصله 2 کیلومتر با شهر 30 هزار نفری گوک تپه مهاباد قرار گرفته است.

عملیات احداث شهرک صنعتی مهاباد که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به آذربایجان غربی در سال 1375 است، در زمینی به مساحت 56 هکتار در سال های 1376 و 1377 آغاز شد و سال گذشته در قالب طرح توسعه چهار هکتار دیگر به مساحت آن افزوده شد.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 251

به "خبرنگاران 60 میلیارد ریال برای احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد هزینه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 60 میلیارد ریال برای احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد هزینه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید