خبرنگاران 136 واحد مسکن مددجویی در استان همدان ساخته می&zwnjشود

به گزارش زرین گراف، همدان - خبرنگاران - مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: 136 واحد مسکن مددجویی روستایی در این استان از محل اعتبارات بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ساخته می گردد.

خبرنگاران 136 واحد مسکن مددجویی در استان همدان ساخته می&zwnjشود

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، مهدی دیناری روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی افراد دارای معلولیت با بیان اینکه اقدامات دولت در راستای تامین مسکن مددجویان بهزیستی، مطلوب و قابل تقدیر است اضافه کرد: تصویب 84 میلیون تومان یاری بلاعوض دولت در امسال و 50 میلیون تومان وام کم بهره چهاردرصد فرصت خوبی برای خانه دار شدن افراد احتیاجمند زیر پوشش بهزیستی است.

وی ادامه داد: این مبلغ یاری بلاعوض مربوط به احداث مسکن برای خانوارهای روستایی فاقد مسکن دارای 2 عضو معلول و بیشتر است که طی سال های گذشته موجب خانه دار شدن تعداد زیادی از این خانواده ها شده است.

این مقام مسوول بیان کرد: مبلغ یاری بلاعوض و تسهیلات بانکی با توجه به پیشرفت فیزیکی واحدهای احداث شده طی چند مرحله و پس از صدور تاییدیه مهندسین ناظر اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می گردد.

دیناری با اشاره به اینکه در امسال 70 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار دولتی به اشتغال مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی استان همدان تخصیص داده شده، ادامه داد: 41 میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده و 15 بانک عامل در استان با سهمیه های معین با سازمان بهزیستی همدان همکاری دارند.

وی گفت: سازمان بهزیستی استان همدان امسال با هزار و 908 نفر تعهد اشتغال، تا به امروز هزار و 675 فقره شغل ایجاد نموده و با توجه به سه درصد سهمیه استخدام معلولان در دستگاه های دولتی، 45 نفر نیز برای شرکت در آزمون استخدامی دولتی معرفی شدند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: اگر معلولی کارآفرینی داشته باشد و برای حداقل چهار معلول اشتغال ایجاد کند، به ازای هر نفر می تواند 50 میلیون تومان وام کارآفرینی دریافت کند.

دیناری گفت: یکی از مهمترین دستورالعمل های سازمان بهزیستی مناسب سازی معابر است که معلول بتواند در نقاط شهری و مراکز دولتی بدون هیچ مسئله ای تردد کند.

وی شعار امسال هفته جهانی معلولان را ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت معرفی کرد و ادامه داد: 600 مرکز خصوصی در استان همدان زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند که شامل 300 مرکز مهدکودک و مابقی مراکز نگهداری و خدمات رسانی به بیماران روانی، سالمندان، بیماران ذهنی و سایر افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، که به صورت روزانه و شبانه روزی خدمات ارائه می دهند.

این مقام مسوول در مورد کمپ های ترک اعتیاد زیر نظر اداره کل بهزیستی استان همدان، یادآور شد: از 43 مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد در استان همدان، 40 مرکز برای آقایان و سه مورد برای خانم ها است که تمام مراکز باید شناسنامه داشته باشند و خوداظهاری نمایند.

دیناری با بیان اینکه شلتر سرپناه بانوان یکی از مراکز خدمت رسانی سازمان بهزیستی است که در فصول مختلف بین 12 تا 40 زن بی سرپرست در آنجا زندگی می نمایند، ابراز امیدواری کرد: با کوشش های سازمان بهزیستی مسائل موجود در فضای کنونی آن برطرف گردد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در مورد پیشگیری، توانبخشی، امور اجتماعی و مشارکت های مردمی به افراد دارای معلولیت یاری رسانی می نماید، گفت: با اقدامات پیشگیرانه مانند غربالگری و مشاوره ژنتیک، مانع از تولد افراد دارای معلولیت می گردد.

این مقام مسوول با بیان اینکه در ابتدا کوشش سازمان بر این است که فرد معلول در کنار خانواده اسکان داشته باشد، بیان کرد: در مرحله بعد اگر نگه داری معلول برای خانواده مقدور نباشد کوشش می کنیم این افراد خدمات توانبخشی مورد احتیاج را توسط مراکز روزانه دریافت نمایند و اگر شرایط این کار نیز فراهم نبود این افراد در مراکز خدماتی شبانه روزی نگهداری می شوند.

دیناری از راه اندازی پویش سقف مهربانی اطلاع داد و بیان کرد: با یاری خیرین مسائل مددجویان در بحث مسکن و توانمند سازی حل گردد که اولویت با خانواده های چند معلولی و تک معلولی فاقد مسکن است.

سرپرست معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان نیز در این نشست بیان کرد: سازمان بهزیستی به 946 نفر حق پرستاری خانواده محور و به 760 نفر حق پرستاری برای ضایعه نخاعی، مبلغ 354 هزار تومان در ماه پرداخت می نماید.

سیاوش رهبر از خدمات 6 گانه توانبخشی مبتنی بر جامعه یا CBR با هدف تغییر نگرش منفی نسبت به معلولین و ورود آنان به صحنه اجتماعی به وسیله تقویت توانمندی هایشان، نام برد.

وی گفت: مددکاران سازمان در قالب تیم های تسهیلگر جهت آموزش به معلولان مراجعه می نمایند که حدود 14 هزار و 758 نفر از این خدمات بهره می گیرند.

وی از کاشت 68 مورد حلزون شنوایی در هشت ماه نخست سال اطلاع داد و یادآور شد: در امسال به 2 هزار و 824 نفر، وسایل توانبخشی رایگان در بازه های زمانی معین ارائه داده شد.

رهبر یادآور شد: تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان 45 هزار و 530 نفر که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با 17 هزار و 636 و فامنین با هزار و 332 نفر معلول است و 60 درصد آنها را مرد و 40 درصد را زنان تشکیل می دهند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده نزدیک به یک سوم جمعیت همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات بهزیستی بهره می برند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 554

به "خبرنگاران 136 واحد مسکن مددجویی در استان همدان ساخته می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 136 واحد مسکن مددجویی در استان همدان ساخته می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید