خبرنگاران پوتین، لوکاشنکو را به عنوان رییس جمهور بلاروس به رسمیت شناخت

به گزارش زرین گراف، مسکو- خبرنگاران- رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر موضع کشورش در خصوص انتخابات بلاروس اعلام نمود: روسیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت می شناسد.

خبرنگاران پوتین، لوکاشنکو را به عنوان رییس جمهور بلاروس به رسمیت شناخت

به گزارش خبرنگاران، ولادیمیر پوتین در گفت وگو با شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، در واکنش به اینکه کشورهای اروپایی انتخابات بلاروس را غیرقانونی خوانده اند و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم این انتخابات را غیرایده آل خوانده، گفت: بنظر من در هیچ عرصه ای در دنیا وضع ایده ال وجود ندارد.

وی اضافه نمود: حکومت بلاروس از دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا دعوت کرد در کنترل انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کند. چرا آنها نیامدند؟

پوتین گفت: این اقدام آنها چنین تصوری را برای ما بوجود می اورد که اروپا موضع خود را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس از قبل معین نموده بود. به همین دلیل اشخاص می توانند در نتایج انتخابات شک نمایند اما من دلیل دارم که در صداقت افرادی که این انتخابات را زیر سوال می برند، شک کنم.

وی ادامه داد: به همین دلیل ما بر این باوریم انتخابات ریاست جمهوری بلاروس برگزار گردید (قابل قبول است) و من بلافاصله بعد از اعلام نتایج انتخابات موضع خود را اعلام نموده و مشروعیت آن را به رسمیت شناختم و همانطور که می دانید من پیروزی الکساندر لوکاشنکو را در انتخابات تبریک گفتم.

پوتین در بخش دیگر سخنان خود گفت: بنظرم ما در خصوص رویدادهای بلاروس، بیطرف تر و خویشتندارتر از بسیاری از کشورهای دیگر ازجمله کشورهای اروپایی و آمریکا رفتار می کنیم.

وی اضافه نمود: اما ما واقعا با واقعی بینی زیاد و همه جانبه رویدادهای بلاروس را پوشش خبری می دهیم و معتقدیم که مسائل بلاروس در وهله اول به جامعه این کشور و مردم آن مربوط می گردد.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز 19 مرداد ماه برگزار گردید و الکساندر لوکاشنکو با کسب بیش از 80 درصد آرا به پیروزی رسید و تیخانوفسکایا تنها 10 درصد آرا را بدست آورد و مخالفان دولت بلاروس بلافاصله اعلام کردند که در انتخابات تقلب انجام شده و هواداران خود را به خیابانها کشاندند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 373

به "خبرنگاران پوتین، لوکاشنکو را به عنوان رییس جمهور بلاروس به رسمیت شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوتین، لوکاشنکو را به عنوان رییس جمهور بلاروس به رسمیت شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید