خبرنگاران مجاورت با خوزستان توجه به مراقبت های بهداشتی را دوچندان کرده است

به گزارش زرین گراف، شهرکرد- خبرنگاران- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: طغیان کرونای انگلیسی در استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری را به سبب مجاورت با این استان به شدت تهدید می کند از همین رو باید در این خصوص مراقبت های بیشتری به کار گرفت.

خبرنگاران مجاورت با خوزستان توجه به مراقبت های بهداشتی را دوچندان کرده است

سید راشد جزایری روز پنجشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی این استان اضافه کرد: اگرچه در این خصوص محدودیت های ترددی بین 2 استان برقرار شده است اما می طلبد مردم نیز در این خصوص همراهی کرده و مسئولان را در کنترل این شرایط یاری دهند.

وی در ادامه از توزیع واکسن های کرونا در استان به طور متناوب خبر داد و گفت: پس از تزریق واکسن کرونا به پرسنل فعال در بخش مراقبت های ویژه و بخش کرونا، جانبازان شیمیایی و سالمندان ساکن در خانه های سالمندان استان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند.

جزایری، واکسن های اختصاص یافته به کادر درمان بخش های مراقبت های ویژه و بخش کرونا در مناطق مختلف استان توزیع و تزریق شده است و حال عمومی تزریق کنندگان خوب است و مسئله ای در این خصوص وجود نداشته است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تعداد واکسن ویژه جانبازان شیمیایی و همچنین سالمندان ساکن در آسایشگاه ها و خانه های سالمندان نیز به استان اختصاص یافته است که هنوز تزریق نشده و منتظر اعلام از سوی تهران هستیم.

جزایری شرح داد: سهمیه بعدی استان هم در روزهای آینده تعیین می شود که مختص به چه گروهی است و در چه زمانی وارد استان می شود.

وی با تاکید بر اینکه حتی یک دوز واکسن خارج از ضابطه تزریق نشده است، گفت: اسامی و تعیینات افراد دریافت کننده و کد واکسن تزریق شده در 2 سامانه سیب و تیتک ثبت شده است.

جزایری در ادامه از تزریق 18 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در این استان خبر داد و گفت: این در حالی است که 10 هزار دوز واکسن دیگر بدون متقاضی در استان وجود دارد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پیشنهاد می شود کارکنان ادارات، بیماران زمینه ای و سالمندان از این فرصت استفاده کرده و به صورت رایگان واکسن را دریافت کنند.

جزایری خاطر نشان کرد: هرچند انقضای واکسن های آنفلوآنزای موجود تا پاییز سال آینده است و می توان در سال آینده نیز از آن استفاده کرد.

سرپرست فرمانداری لردگان نیز در این نشست نسبت به کوچ زودهنگام عشایر از استان خوزستان به این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: برخی عشایر در روزهای اخیر به این شهرستان کوچ کرده اند این در حالی است که طبق تقویم باید کوچ در اردیبهشت سال آینده انجام گیرد.

سعید صالحی با تاکید بر اطلاع رسانی نسبت به زمان دقیق کوچ عشایر، گفت: رسانه ها در خصوص زمان قانونی کوچ عشایر بیش از پیش اطلاع رسانی کنند تا با کوچ زودهنگام روبرو نشویم چرا که این موضوع در خصوص شیوع ویروس کرونا امسال از حساسیت بیشتری برخوردار شده است.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس آخرین رنگ بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 2 شهرستان بن و خانمیرزا در شرایط آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان های استان در شرایط زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

این استان هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسید.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود 80 درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز 30 درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 722

به "خبرنگاران مجاورت با خوزستان توجه به مراقبت های بهداشتی را دوچندان کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجاورت با خوزستان توجه به مراقبت های بهداشتی را دوچندان کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید