حشد شعبی در دیالی 15 داعشی را از پا درآورد، جنایت جدید داعش در خانقین

به گزارش زرین گراف، حشد شعبی عراق بیان کرد 15 داعشی را در عملیاتی ویژه در نینوا از پای درآورد. مرکز رسانه امنیتی عراق امروز (سه شنبه) بیان کرد، در حملات گروه تروریستی داعش پنج نظامی و سه غیرنظامی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

حشد شعبی در دیالی 15 داعشی را از پا درآورد، جنایت جدید داعش در خانقین

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، این مرکز در بیانیه ای مطبوعاتی اظهار داشت، ایست بازرسی تیپ شانزدهم پیاده نظام عراق واقع در شهر بیجی در استان صلاح الدین هدف تیراندازی مستقیم یک گروه داعشی نهاده شد که در اثر آن دو نیروی نظامی کشته و یک تن دیگر از آنها زخمی شد.

در ادامه این بیانیه آمده است، در روستای مخیاس در شهر خانقین از توابع استان دیالی، بمبی در یک خودروی متعلق به لشکر 23 حشد شعبی منفجر شد که به شهادت دو تن از نیروهای حشد شعبی منجر شد.

همچنین در این بیانیه آمده است، در پی تیراندازی یک گروهک داعشی به سمت خودرویی غیرنظامی در منطقه علیاوه در شهرستان خانقین در دیالی، یکی از نیروهای پیشمرگ و همسرش کشته شده و دختر سه ساله او زخمی شد.

پیشتر یک منبع امنیتی در دیالی امروز (سه شنبه) به شفق نیوز گفته بود: تعدادی داعشی در خانقین که طی چند روز گذشته شاهد تنش امنیتی بوده، دست به جنایت هولناکی زده و با تیراندازی به سمت خودروی علی فرمان، یکی از نیروهای حشد شعبی در روستای التفرقه در غرب خانقین، او و همسرش را به قتل رسانده و پس از آتش زدن خودروی آنها دخترشان را ربوده و به مکان نامعلومی گریختند.

منبع یاد شده اضافه نمود: تروریست ها با خانواده این کشته ها تماس گرفته و این جنایت را به آنها اطلاع دادند و تهدید کردند، اگر می خواهید دخترتان را پس بگیرید ما منتظر شما هستیم.

این منبع تاکید نمود: جمعی از نیروهای تیپ دو لشکر 110 حشد شعبی عراق فورا خود را به محل حادثه رساندند اما تروریست ها گریخته بودند، نیروهای حشد شعبی با استفاده از یک پهپاد و گشت زنی هایی در اطراف محل حمله به تعقیب این جنایتکاران پرداختند.

یک منبع امنیتی اظهار داشت، نیروهای امنیتی و حشد شعبی توانستند دختر بچه را در اطراف شهرستان خانقین آزاد نمایند.

این منبع اضافه نمود: نیروهای امنیتی و حشد شعبی در جریان تعقیب عاملان این جنایت این دختر بچه دو ساله را در اطراف روستای التفرقه در غرب خانقین یافتند.

به گفته این منبع، نیروهای امنیتی هنوز پیکر این عضو حشد شعبی و همسرش را نیافته اند.

علاوه بر اینها، مرکز رسانه امنیتی عراق اظهار داشت: یک گروهک داعشی دو کشاورز را از زمین زراعی شان در روستای مخیاس در خانقین در دیالی ربوده و محصول آرد و سه دستگاه تراکتور آنها را به آتش کشیدند و در نهایت اجساد این دو کشاورز در نزدیکی زمین کشاورزی شان پیدا شدند.

همچنین شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق گزارش داد، حشد شعبی عراق در بیانیه کوتاهی اظهار داشت، در عملیاتی ویژه در نینوا 15 داعشی را از پای درآورده است.

همچنین یک منبع امنیتی در عراق به سومریه نیوز گفت: تعدادی داعشی به ایست بازرسی مرکز پلیس المقدادیه در دیالی حمله کردند اما این حمله کشته یا زخمی نداشت.

نیروهای امنیتی و حشد شعبی عراق گهگاه خبرهایی از بازداشت، هلاکت و یا زخمی شدن داعشی ها در مناطق مختلف کشور به ویژه آنهایی که در چند سال اخیر آزاد شده اند، منتشر می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 186

به "حشد شعبی در دیالی 15 داعشی را از پا درآورد، جنایت جدید داعش در خانقین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حشد شعبی در دیالی 15 داعشی را از پا درآورد، جنایت جدید داعش در خانقین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید