تور دهلی: جو بایدن و نخست وزیر هند در کاخ سفید ملاقات می نمایند

به گزارش زرین گراف، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، در حالی که قرار است نشست سران ائتلاف موسوم به گفتگوی چهارجانبه امنیتی (کوآد) برای نخستین بار و با حضور سران کشورهای ایالات متحده، ژاپن، هند و استرالیا به صورت رو در رو برگزار گردد، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز آدینه در کاخ سفید با نارندرا مودی نخست وزیر هند ملاقات می نماید.

تور دهلی: جو بایدن و نخست وزیر هند در کاخ سفید ملاقات می نمایند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

در شروع نشست دوجانبه بایدن با مودی، رئیس جمهور ایالات متحده با تمجید از روابط میان بزرگترین دموکراسی های دنیا گفت که مقدر است این روابط مستحکم تر، نزدیک تر و قدرتمندتر گردد.

وی در اظهاراتی خطاب به خبرنگارانی که در محوطه بیرونی دفتر بایدن گرد آمده بودند، گفت: من فکر می کنم که کل دنیا از این روابط [دوجانبه] سود خواهد برد. من و شخص نخست وزیر [هند] می خواهیم امروز درباره اقدامات بیشتری که برای مبارزه با کووید -19 می توان انجام داد و بعلاوه چالش های آب و هوایی که دنیا با آن روبروست، و تضمین ثبات در منطقه ایندوپاسیفیک از جمله با شرکای خود درگروه کوآد تبادل نظر کنیم.

لازم به ذکر است، سران گروه کوآد در گردهمایی روز آدینه خود در کاخ سفید علاوه بر بحث و تبادل نظر پیرامون امنیت منطقه ای به موضوعاتی همانند چالش های برخاسته از تغییرات آب و هوایی، فناوری های 5G، زیرساخت های مهم و حیاتی و زنجیره عرضه خواهند پرداخت.

به گفته یکی از مقامات بلندپایه دولت آمریکا که خواست نامش فاش نگردد، پیش بینی می گردد رهبران چهار کشور عضو گروه کوآد تشکیل یک گروه کاری تازه در حوزه فضا را اعلام نمایند.

طبق اعلام کاخ سفید، بایدن بعلاوه قرار است با یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن در یک چارچوب دوجانبه و پس از نشست کوآد ملاقات کند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 992

به "تور دهلی: جو بایدن و نخست وزیر هند در کاخ سفید ملاقات می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: جو بایدن و نخست وزیر هند در کاخ سفید ملاقات می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید