بازداشت 1970 نفر در بغداد به علت نقض مقررات کرونا

به گزارش زرین گراف، مقام های امنیتی بغداد در تازه ترین آمار در باره نقض کنندگان مقررات امنیتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در پایتخت عراق اعلام کردند : تا به امروز یک هزار و 970 نفر در این زمینه بازداشت و 572 دستگاه خودرو توقیف شده است.

بازداشت 1970 نفر در بغداد به علت نقض مقررات کرونا

به گزارش ایرنا فرماندهی عملیات امنیت بغداد با انتشار بیانیه ای امروز گزارش داد: از ابتدای اعمال مقررات منع تردد در 17 مارس (27 اسفندماه 98) تا دیروز (چهارشنبه)، یک هزار و 970 نفر نقض نماینده این مقررات بازداشت و 572 دستگاه خودرو نیز در این خصوص توقیف شده است.

این فرماندهی اضافه کرد: در این مدت 18 هزار نفر نیز مجبور به پرداخت جریمه نقدی به سبب نقض مقررات منع تردد شده اند.

بر اساس این گزارش، سه هزار و 606 فروشگاه و مغازه، کافی شاپ، رستوران، مرکز خرید، بوستان ورزشی، استادیوم و استخر شنا نیز در این مدت تعطیل شده اند. در استان بصره نیز فرماندهی پلیس این استان امروز چهارشنبه تعداد نقض نمایندگان مقررات منع تردد را 40 نفر اعلام نموده است. استاندار نجف نیز هشدار داد که با نقض نمایندگان مقررات منع تردد در این استان با جدیت برخورد می گردد.

لوی الیاسری در اظهاراتی به خبرگزاری رسمی عراق (اینا) گفت: اوضاع بهداشتی در استان تحت کنترل است اما با کسانی که بخواهند مقررات منع تردد را نقض نمایند با جدیت برخورد می گردد.

در همین حال فالح الخزعلی نماینده مجلس از استان بصره نیز با انتشار بیانیه ای تاکید نمود : مقامات امنیتی که در اجرای مقررات منع تردد کوتاهی نمایند، برکنار شوند.

وی گفت: مقامات امنیتی در اعمال مقررات منع تردد در مناطق پرجمعیت حاشیه شهرها، جدیت لازم را به خرج نمی دهند و تحرکات و ترددها در این مناطق به روال طبیعی جریان دارد.

رییس اتاق بحران و وزیر بهداشت عراق هم در تازه ترین دستور العمل ها بعضی از اقشار جامعه عراق را از مقررات منع تردد مستثنی کرد.

جعفر صادق علاوی وزیر بهداشت عراق در بیانیه ای رسمی بیان کرد : کارکنان بانک مرکزی، بانک های دولتی و خصوصی به علاوه موسسه های اعتباری، نیروهای وابسته به دستگاه قضایی و شرکت نمایشگاه های بین المللی از مقررات منع تردد مستثنی شده اند.

در این بیانیه تاکید شده است: به منظور پرداخت حقوق کارکنان توسط بانک های دولتی و خصوصی و همچنین فراهم کردن بستر لازم برای واردات دارو و نیازهای درمانی این استثناها در نظر گرفته شده است.

مدیریت اداره هدایت و رانندگی در عراق مبلغ غرامت برای صاحبان خودروهای نقض نماینده مقررات منع تردد را 100 هزار دینار (95 دلار) معین نموده و در صورت تکرار نقض، این مبلغ به 200 هزار دینار (190 دلار) افزایش می یابد. این غرامت ها و جریمه های نقدی مشمول استان های شمالی در اقلیم کردستان عراق نیز شده است.

مقررات منع تردد که در 27 اسفند 98 اعمال شده بود قرار بود سه شنبه گذشته به اتمام برسد، اما مراجع بهداشتی این مقررات را تا اوائل هفته آینده تمدید کردند تا به این ترتیب شمار ایام منع تردد در بغداد و استان های درگیر کرونا به 13 روز برسد. بر پایه تازه ترین آمار وزارت بهداشت، تا به امروز 364 مورد ابتلا به کرونا در عراق به ثبت رسیده که در این میان 29 تن از آنها فوت شده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 74

به "بازداشت 1970 نفر در بغداد به علت نقض مقررات کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت 1970 نفر در بغداد به علت نقض مقررات کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید