افزایش مبتلایان به کرونا در مغرب

به گزارش زرین گراف، وزارت بهداشت مغرب از افزایش بیماران کرونایی در این کشور به 791 نفر اطلاع داد.

افزایش مبتلایان به کرونا در مغرب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هسپرس چاپ رباط، وزارت بهداشت مغرب با انتشار بیانیه ای گفت: با ابتلای 30 نفر دیگر به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان به این ویروس تا ساعت 22 دیشب (آدینه) به 791 نفر رسید که از این تعاد تا به امروز 48 نفر جان خود را از دست داده اند.

در این بیانیه آمده است: از تعداد کل بیماران کرونایی تا به امروز 57 نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها و مراکز درمانی مرخص شده اند البته دارالبیضاء (شهر بندری در ساحل اقیانوس اطلس) و رباط سلا قنیطره (شمال غرب مغرب) بیشترین مبتلایان به کرونا را در کشور دارند که در قرنطیه بهداشتی به سر می برند.

در همین حال، هفته نامه المساء مغرب در شمار اخیر خود نوشت: دولت رباط 18 میلیارد درهم برای مبارزه با ویروس کرونا در کشور اختصاص داده و این در حالی است که بعضی صاحب نظرات این مبلغ را کم می دانند و خواهان افزایش بودجه مبارزه با کرونا هستند.

این هفته نامه با بیان اینکه کمبودها و محدودیت ها ساختار پزشکی و درمانی مغرب همچنان ادامه دارد، تاکید نمود: این کشور نیازمند 32 هزار پزشک و افزون با 64 پرستار و کادر درمانی است و این در حالی است که بخش دولتی به تنهایی نیازمند 12 هزار پزشک و 50 هزار پرستار و کادر درمانی است.

هفته نامه المساء با تاکید بر ضرورت افزایش بودجه بخش بهداشت و درمان مغرب نوشت: باید ظرفیت نظام آموزش پزشکی تقویت گردد و بر همین اساس، وزارت بهداشت، ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های پزشکی را افزایش داده است و گروه های ملی را تشویق نموده تا در زمینه مسائل بهداشتی وارد عمل شوند و با شرکت های خصوصی قرار بسته است.

دولت رباط به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مغرب از چند هفته قبل، تمام مدارس و دانشگاه های این کشور را تعطیل کرد، سفرهای درون شهری و برون شهری و برگزاری هرگونه تجمعات عمومی ممنوع شد. این دولت مرزهای هوایی ، زمینی و دریایی مغرب را بست و مقررات قرنطیه خانگی را در سراسر این کشور برقرار کرد و هرکس که این مقررات را نادیده بگیرد، به مجازات زندان یا پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 93

به "افزایش مبتلایان به کرونا در مغرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مبتلایان به کرونا در مغرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید