استقبال وزارت ورزش از شفاف سازی پرونده ویلموتس

به گزارش زرین گراف، خبرنگاران - گروه ورزش: عمر زیادی از شروع به کار مجلس یازدهم نمی گذرد. هنوز کارگروهی مثل ورزش در کمیسیون فرهنگی شکل نگرفته و فراکسیون ورزش هم به صورت رسمی تشکیل نشده با این حال همزمان شدن تقریبی استارت مجلس جدید با رو شدن شاهکار فدراسیون فوتبال در خصوص قرارداد میلیاردی برای همکاری با مارک ویلموتس سرمربی تیم پیشین تیم ملی و ابعاد تازه ای که پرونده این مربی بلژیکی پیدا کرد، باعث شد خیلی زود صحبت هایی مبنی بر استیضاح وزیر ورزش مطرح گردد و حتی بعضی نمایندگان تازه وارد به مجلس به این مسئله بپردازند.

استقبال وزارت ورزش از شفاف سازی پرونده ویلموتس

البته در طول عمر چهارساله مجلس قبل و در سه مرحله متفاوت، طرح استیضاح مسعود سلطانی فر مطرح شد. دو طرح ابتدایی خیلی جدی تر بود و حتی طرح آن از سوی کمیسیون فرهنگی و با امضای متقاضیان استیضاح تقدیم هیأت رئیسه وقت هم شد اگرچه پای سلطانی فر هرگز به مجلس نرسید. بعد از آن سومین طرح استیضاح وزیر ورزش هم با امضای 30 نفر از نمایندگان مجلس آماده شد اما هرگز اقدامی برای ارجاع طرح از کمیسیون فرهنگی به هیأت رئیسه صورت نگرفت.

شاید این مسئله یعنی پیشینه مسعود سلطانی فر در طرح استیضاح هم بی تأثیر در مطرح شدن دوباره آن توسط مجلسی های جدید نباشد اگرچه معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش تاکید دارد که استیضاح وزیر شائبه ای بیش نیست. وی همچنین با تاکید بر اینکه وزیر ورزش هیچ نقشی در پرونده ویلموتس و قرارداد میلیاردی او با فدراسیون فوتبال نداشته گفت که هر زمان مجلس بخواهد.......

پرونده ویلموتس ارتباطی به وزیر ورزش ندارد

جمشید تقی زاده در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه مسعود سلطانی فر نقشی در ماجرای سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال نداشته است، گفت: وزیر ورزش نه ویلموتس را به فدراسیون فوتبال معرفی کرد و نه در همکاری با این مربی توصیه ای داشت. بنابراین نمی توان پرونده این مربی بلژیکی را به وزیر ورزش منتسب کرد.

فقط به مباحث حقوقی موضوع رسیدگی می کنیم

وی با تاکید بر اینکه در هر فدراسیونی و از جمله فوتبال اختیارات مشخص سرمربی تیم ملی با خودِ رئیس است، یادآور شد: در خصوص پرونده مارک ویلموتس و ابعادی که ایجاد شائبه و حاشیه نموده است، آقای مهدی تاج باید جوابگو باشند. نهایت معاونت ورزش قهرمانی وزارتخانه هم می تواند به موضوع بپردازد. وزارت ورزش به جز مباحث حقوقی موضوع که به مجلس مربوط می گردد، به موضوعات دیگر نمی پردازد.

استقبال وزارت ورزش از رسیدگی به پرونده های ورزشی در نهادهای نظارتی

معاون وزیر ورزش همچنین توضیح داد: وزارت ورزش از هر گونه رسیدگی به پرونده سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال یاهر پرونده ورزشی دیگر که در نهادهای نظارتی است، استقبال می نماید کما اینکه در مجلس قبل در خصوص همین پرونده ویلموتس و حتی پرونده کارلوس کی روش همکاری کامل را با مجلسی ها داشتیم و اسناد و مدارک مورداحتیاج را در اختیار نمایندگان قرار دادیم.

تاکید بر هرگونه همکاری با مجلس برای شفاف سازی پرونده ویلموتس

تقی زاده ادامه داد: در صورت احتیاج و هرجا لازم باشد هم برای رسیدگی به پرونده مارک ویلموتس کنار مجلس خواهیم بود تا شفاف سازی لازم صورت بگیرد. ریاست فدراسیون فوتبال و کل مجموعه این فدراسیون همراه با مجموعه وزارت ورزش و وزیر جوابگوی هر موضوعی خواهند بود. ما آماده هستیم هر سند و مدرکی که لازم باشد در اختیار مجلسی ها قرار دهیم تا شفاف سازی لازم صورت بگیرد.

سلطانی فر استیضاح نمی گردد

وی در ادامه موضوع استیضاح وزیر در مجلس جدید را هم رد کرد و گفت: در فضای مجازی صحبت هایی مطرح شده اما به واقع من به عنوان معاون امور مجلس وزارتخانه تا به امروز بحثی در این زمینه ندیده و نداشته ام. اصلاً موضوعی نبوده که طرح استیضاح مطرح گردد. در خصوص پرونده ویلموتس هم که تاکید می کنم وزیر ورزش نقشی نداشته است.

ملزم به جوابگویی به مجلس هستیم

خبرنگاران چندی پیش در گزارشی با عنوان تاثیرات حضور نمایندگان ورزشی در مجلس / وزیر دستِ پیش را گرفت! به حضور چهره هایی با پیشینه مدیریتی قابل توجه ورزشی در مجلس اشاره نمود و اقداماتی که وزیر ورزش از ماه ها پیش در رابطه با مجلس جدید انجام داد و اینکه به نظر می رسد همگی برای تعامل با نمایندگان و پیشگیری از گزند آنها بوده است.

جمشید تقی زاده در بخشی از تبادل نظر با خبرنگاران به این مطلب هم اشاره نمود و گفت: مجلس از صندلی نظارتی برخوردار است و برای ایفای نقش خود با کسی هم تعارف ندارد. در این زمینه وزارت ورزش مستثنی نیست. نمایندگان مجلس در هر مقطعی و در رابطه با هر موضوع ورزشی می توانند از وزارتخانه پرسش داشته باشند و ما هم ملزم به جوابگویی هستیم. این نقش نظارتی مجلس باید وجود داشته باشد و کسی با هیچ اقدامی نمی تواند مانع آن گردد.

کنار ورزشی های مجلس هستیم نه نگرانِ حضورشان

وی با بیان اینکه وزارت ورزش به مجلس یازدهم نگاه مثبت دارد، به تعداد زیادی متقاضیان حضور در فراکسیون ورزش مجلس اشاره نمود و گفت: حضور افراد ورزشی و علاقمند به این حوزه در مجلس برای شفاف سازی و پیشبرد اهدافِ ما به نوعی یک فرصت است. بنابراین نگران حضور ورزشی ها در مجلس نیستیم و حتی کنارشان هم خواهیم بود.

دلیل حکمِ سلطانی فر برای نایب رئیس مجلس

علی نیکزاد چند روز پیش از تصدی نایب رئیسی مجلس به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون تیراندازی منصوب شد. به نظر می رسد حکم وزیر ورزش برای نیکزاد بی ارتباط با اقدامات وی (وزیر) برای تعامل با مجلس نبود؟ این معاون وزیر ورزش در واکنش به این سوال گفت: به نظر من اینطور نیست. حضور نایب رئیس مجلس در هیأت رئیسه فدراسیون تیراندازی بنا به درخواست رئیس این فدراسیون اجرا شده است. وزیر مسئولیت صدور حکم را داشته است.

واکنش به چراییِ عضویت نمایندگان مجلس در فدراسیون ها

تقی زاده در پاسخ به این پرسش که در مجموع به کرات شاهد حضور نمایندگان مجلس در فدراسیون ها و عضویت آنها در هیأت رئیسه بوده ایم. دلیل این ورود چیست؟، توضیح داد: این حضور به جهت علاقمندی است که خودِ نمایندگان دارند ضمن اینکه عضویت آنها در هیأت رئیسه ها هم برای خودشان و هم برای وزارت ورزش حُسن است. این عضویت باعث می گردد از نزدیک با خیلی مسائل آشنا شده و مسائل را بهتر بشناسند. اینگونه در کنار نقش نظارتی، می توانند یاری حال هم باشند.

چون از صندوق بازنشستگی آمدم فکر کردند بازنشسته هستم

معاون وزیر ورزش که پیش از تاکید نموده بود ملاک وزارت ورزش در خصوص بازنشسته ها قانون است نه بخشنامه در خصوص بازنشستگی خود گفت: من پیش از حضور دوباره در وزارت ورزش، مدیریت صندوق بازنشستگی کشور را داشتم. برخی از دوستان موضوع را با بازنشستگی من اشتباه گرفتند در حالیکه من بازنشسته نیستم. در خصوص من 35 سال خدمت و 65 سالگی ملاک قانونی برای بازنشستگی است که هنوز به آن مرحله نرسیده ام. 7 سال به دلایلی در سیستم نبودم و حالا باید این بازه زمانی جبران گردد تا به حد قانونی برای بازنشسته شدن برسم. با این حال هر زمان دوستان بخواهند جوانگرایی داشته باشند، کنار می روم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 291

به "استقبال وزارت ورزش از شفاف سازی پرونده ویلموتس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال وزارت ورزش از شفاف سازی پرونده ویلموتس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید