اجرای نخستین آزمایشات بالینی واکسن کووید-19 در کانادا

به گزارش زرین گراف، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، از تایید اولین آزمایش بالینی واکسن کرونا ویروس در این کشور اطلاع داد؛ واکسنی که با همکاری چینی ها ساخته شده است،

اجرای نخستین آزمایشات بالینی واکسن کووید-19 در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به نقل از گلوبال نیوز، نخست وزیر کانادا اظهار داشت: اولین آزمایش بالینی یک واکسن بالقوه برای بیماری کووید-19 توسط مقامات بهداشت این کشور به تایید رسیده است و مراحل بعدی آزمایشات این واکسن در مرکز واکسینولوژی کانادا در دانشگاه دالهاوزی(Dalhousie) انجام خواهد شد.

جاستین ترودو گفت: اگر آزمایشات مرحله بالینی این واکسن با موفقیت سپری گردد، شورای ملی تحقیقات (NRC) کانادا با فراورینمایندگان دارو همکاری خواهد نمود تا واکسن کروناویروس را در کانادا فراوری و توزیع نمایند.

وی ادامه داد: تحقیق و توسعه واکسن فرآیندی زمان بر است و باید به درستی انجام گردد. اما این خبر دلگرم نماینده است.

این واکسن Ad5-nCoV نام دارد و در تاریخ 17 مارس امسال برای انجام فاز اولیه آزمایش های بالینی انسانی در چین به تایید رسید.

مقامات بهداشتی کانادا در یک بیانیه اظهار داشتند که این واکسن که توسط شرکت چینی کانسینو بایولاجیکس (CanSino Biologics) توسعه داده شده است، برای انجام مرحله بالینی آزمایش واکسن، به تایید رسیده است.

در این بیانیه آمده: این اولین آزمایش بالینی واکسن کرونا در کانادا است.

هم اکنون شرکت ها و دانشگاه های دیگری در استان های مختلف کانادا در کوشش برای ساخت واکسن کروناویروس هستند که بعضی از آن ها موفقیت هایی نیز داشته اند.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 146

به "اجرای نخستین آزمایشات بالینی واکسن کووید-19 در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای نخستین آزمایشات بالینی واکسن کووید-19 در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید