آموزش نیروی انسانی و سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات؛ درس های کرونا برای آینده سازمان ها

به گزارش زرین گراف، نشست آنلاین آنالیز آثار پاندمی کرونا بر صنعت بیمه با حضور یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون از سوی مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو برگزار گردید.

آموزش نیروی انسانی و سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات؛ درس های کرونا برای آینده سازمان ها

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، یونس مظلومی در این نشست با اشاره به اینکه وظیفه اصلی شرکت های بیمه یاری به مدیریت ریسک های احتمالی مشتریان است، گفت: ریسک ها انواع مختلفی دارند که متناسب با هر کدام، مدیریت و هزینه های پوشش بیمه ای آن ها متفاوت است.

وی در ادامه به مفهوم ریسک های نوظهور اشاره نمود و بیان داشت: ریسک های نوظهور، ریسک هایی هستند که در گذشته رخ داده اند ولی به شکل جدیدی ظاهر می شوند.

مدیرعامل بیمه تعاون تشریح کرد: به عنوان مثال در مقوله ریسک های تغییرات اقلیمی، ریسک وقوع سیل، از دیرباز وجود داشته است، ولی با توجه به اینکه این مقوله همیشه می تواند با علائم و شکل جدیدتری همراه باشد، در دسته ریسک های نوظهور قرار خواهد گرفت.

وی در مثالی دیگر به پدیده پاندمی به عنوان ریسکی نوظهور که از دیرباز وجود داشته است اشاره نمود و گفت: این پدیده با توجه به ویژگی های جدید خود و شرایط ایجاد شده در پی شیوع کرونا در سطح جامعه جهانی، به عنوان یک ریسک نوظهور شناخته می گردد.

مظلومی در ادامه به بیان تاریخچه ای از آغاز شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: در سال 1960 ویروس کرونا شناسایی شده و حدود 50 تا 60 نوع از این ویروس تا به امروز یافت شده که از مطرح ترین آنها می توان به سارس، مرس و SARS-COV-2 که به کرونا معروف شده است، اشاره نمود.

مدیرعامل بیمه تعاون، پاندمی را از جمله موارد حاضر در دسته ریسک های فاندامنتال دانست و اعلام کرد: ابعاد گوناگون این ریسک شناسایی شده و مهم ترین آن که هم اکنون در سطح جهانی مورد بحث است، تأثیر بر روی کسب وکارها و توقف فعالیت آن ها است. بر این اساس، تعداد اندکی از شرکت های بیمه در جهان، با توجه به این ریسک و ایجاد شرایط انتقالی این ریسک به دولت، این نوع از ریسک را با مقیاس پارامتریک آنالیز نموده و بر این اساس، شرایطی را برای تحت پوشش قرار دادن آن به وجود آورده اند.

مظلومی ادامه داد: هم اکنون تنها بیمه ای که در کشور ریسک توقف کسب وکارهای ناشی از پاندمی کرونا را پوشش می دهد، بیمه تعاون است که استقبال واحدهای کسب وکار از این بیمه بسیار مناسب بوده است.

مدیرعامل بیمه تعاون در ادامه به چالش های شرکت های بیمه پس از شیوع پاندمی کرونا اشاره نمود و گفت: پس از شیوع پاندمی، با توجه به افزایش دو برابری تعداد فوتی ها که نمی توان دقیق تعیین کرد ناشی از کووید-19 بوده یا خیر، پرداخت خسارت های شرکت های بیمه ای نیز افزایش قابل توجهی پیدا نموده است.

وی اضافه نمود: در مقابل، با توجه به آنکه حدود 75 درصد از بیمه نامه های صادرشده در کشور مربوط به حوادث اتومبیل است، خوشبختانه کاهش ترددهای جاده ای به علت شیوع پاندمی کرونا سبب کاهش این حوادث شده است.

مدیرعامل بیمه تعاون به درس های اخذ شده از این پاندمی اشاره نمود و بیان داشت: امروزه ضرورت دارد تا تمام سازمان ها، بیش از پیش به ایجاد شرایط دورکاری برای نیروی انسانی اقدام نموده و همچنین شرایطی فراهم گردد تا مشتریان نیز بدون احتیاج به حضور در سازمان بتوانند نسبت به انجام امور خود اقدام نمایند و از خدمات سازمان مربوطه بهره مند گردد.

مظلومی افزود: از دیگر سو، ضروری است تا سرمایه گذاری مطلوبی در بخش های فناوری اطلاعات و نیز آموزش نیروی انسانی به منظور مواجهه با شرایط آینده صورت پذیرد.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 574

به "آموزش نیروی انسانی و سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات؛ درس های کرونا برای آینده سازمان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش نیروی انسانی و سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات؛ درس های کرونا برای آینده سازمان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید