آمریکا به جای سرزنش پکن به فکر مهار کرونا در این کشور باشد

به گزارش زرین گراف، به گزارش خبرنگاران، جنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری خطاب به آمریکا خاطرنشان کرد: بعضی قانونگذاران آمریکایی در حال تهیه لوایحی هستند تا از چین پول بگیرند.

آمریکا به جای سرزنش پکن به فکر مهار کرونا در این کشور باشد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص نوشت: بهتر است به جای سرزنش و بدنام کردن چین فکری به حال مهار ویروس کرونا در کشور خود بکنند.

این درحالیست که واکنش مقامات چینی نسبت به اولین هشدارها در شهر ووهان مبدا اولیه شیوع کرونا کاملاً به موقع اجرا شده بود.

مقامات چینی بارها گزارش هایی که در آن تاخیر پکن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و یا تاخیر در اطلاع رسانی درج شده است را نادرست و در راستای پروژه چین هراسی اعلام نموده اند.

لازم به ذکر است، دولت واشنگتن از لحظه شروع بحران کرونا کوشش کرد تا مسئولیت ناکامی در مهار آن را به دوش چین بیندازد و پنهان کاری پکن را مسبب شیوع گسترده آن در سطح جهانی جلوه دهد.

به همین دلیل، دادستان کل ایالت میسوری نیز به تبعیت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر به اتهام زنی علیه چین روی آورده و با طرح شکایت علیه این کشور و شماری از موسسات دولتی اش، مدعی شده که دولت پکن در شروع اپیدمی، شیوع آن به وسیله تماس انسان با انسان را مخفی نموده و در مهار بیماری سستی به خرج داده است.

به ادعای اریک اشمیت دادستان کل میسوری، چین باید از بابت اپیدمی کووید 19 مسئول شناخته گردد.

در دادخواست ارائه شده از سوی این ایالت نیز به تبعیت از ترامپ، ادعا شده که ویروس کرونا محصول آزمایشگاهی در ووهان است؛ شهری در چین که اپیدمی نخستین بار از آنجا شروع شد.

این ادعا در حالی مطرح می گردد که حتی مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز احتمال آن را بعید می داند و سازمان بهداشت جهانی هم که این روزها به اتهام چین محوری مورد خشم ترامپ واقع شده؛ نظر مشابهی در این باره دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 157

به "آمریکا به جای سرزنش پکن به فکر مهار کرونا در این کشور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به جای سرزنش پکن به فکر مهار کرونا در این کشور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید